Home » D:News » India ar putea reduce taxa de import pentru vehiculele electrice

India ar putea reduce taxa de import pentru vehiculele electrice

India ar putea reduce taxa de import pentru vehiculele electrice
Sursa foto: Profimedia
Publicat: 27.08.2023

Cu un impuls de la Tesla, India se gândește la reducerea taxei de import dacă producătorii de vehicule electrice construiesc la nivel local.

India lucrează la o nouă politică privind vehiculele electrice, care ar reduce taxele de import pentru producătorii auto care se angajează să fabrice pe plan local, ca urmare a unei propuneri făcute de Tesla, care ia în considerare intrarea pe piața internă, au declarat persoane din interior, pentru Reuters.

Politica avută în vedere ar putea permite producătorilor de automobile să importe în India vehicule electrice complet construite cu o taxă redusă de până la 15%, față de taxa actuală de 100% care se aplică mașinilor care costă peste 40.000 de dolari și de 70% pentru restul, au declarat două dintre surse, inclusiv un înalt oficial al guvernului indian.

„Există o înțelegere cu Tesla, iar guvernul se arată interesat”

Cel mai bine vândut Model Y de la Tesla, de exemplu, pornește de la 47.740 de dolari în SUA, înainte de creditele fiscale.

„Există o înțelegere cu Tesla, iar guvernul se arată interesat”, a declarat oficialul, care este familiarizat cu această chestiune.

Ministerele comerțului și finanțelor din India, precum și Tesla, nu au răspuns la solicitările de comentarii.

O reducere drastică a costului pentru vehiculele electrice importate

În cazul în care o astfel de politică este adoptată, aceasta ar putea însemna o reducere drastică a costului EV-urilor importate, pe care producătorii auto locali au dorit să o evite. De asemenea, ar putea deschide ușa pentru constructorii auto globali, în afară de Tesla, pentru a profita de cea de-a treia mare piață auto din lume, unde vânzările de vehicule electrice reprezintă mai puțin de 2% din totalul vânzărilor de mașini, dar sunt în creștere rapidă.

Taxele de import mai mici ar putea ajuta Tesla să își vândă întreaga gamă de modele în India, și nu doar noua mașină pe care dorește să o producă la nivel local, a declarat o a treia sursă.

Acțiunile Tata Motors, cel mai mare producător de automobile electrice din India, au scăzut cu aproape 3% în urma raportului Reuters, în timp ce rivalul Mahindra and Mahindra a scăzut cu peste 2%, târând indicele auto de referință la un minim al zilei cu pierderi de 1,1%.

Ar putea perturba piața și ar putea supăra jucătorii locali

New Delhi se va mișca mai greu în analizarea propunerii de politică, deoarece orice reducere a taxelor pentru vehiculele electrice importate ar putea perturba piața și ar putea supăra jucătorii locali precum Tata și Mahindra, care investesc pentru a construi mașini electrice la ei acasă, a declarat oficialul indian.

„Acest lucru va trece printr-o mulțime de deliberări, chiar dacă guvernul este dornic să obțină Tesla. Asta din cauza impactului asupra jucătorilor locali”, a declarat oficialul.

Politica se află încă în stadiile inițiale de deliberare, iar rata finală de impozitare s-ar putea schimba, au declarat două dintre surse.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură generală. Câte laturi are Marea Piramidă din Giza?
Test de cultură generală. Câte laturi are Marea Piramidă din Giza?
„Stocarea cuantică” este mai aproape de realitate după ce oamenii de știință au rezolvat o problemă veche de 10 ani
„Stocarea cuantică” este mai aproape de realitate după ce oamenii de știință au rezolvat o problemă veche de 10 ani
Record de turiști în Japonia! Cât au cheltuit cei 3,31 milioane de vizitatori?
Record de turiști în Japonia! Cât au cheltuit cei 3,31 milioane de vizitatori?
Controversa din jurul asasinării lui Kennedy. Cine l-a vrut mort şi ce rol are teoria lui Pacepa?
Controversa din jurul asasinării lui Kennedy. Cine l-a vrut mort şi ce rol are teoria lui Pacepa?
Dan Diaconescu vorbește, în premieră, despre morțile suspecte care au împărțit România în două | EXCLUSIV Altceva cu Adrian Artene
Dan Diaconescu vorbește, în premieră, despre morțile suspecte care au împărțit România în două | EXCLUSIV Altceva ...
1 din 10 copii, victimă a violenței în primele două luni ale anului școlar
1 din 10 copii, victimă a violenței în primele două luni ale anului școlar
Unde au dispărut grădinițele de stat din România?
Unde au dispărut grădinițele de stat din România?
Un studiu arată că oamenii poate absorbi vitamine direct din aer
Un studiu arată că oamenii poate absorbi vitamine direct din aer
Mulți oameni suferă fără să știe de „ura față de mișcare”
Mulți oameni suferă fără să știe de „ura față de mișcare”
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție